reklama

Rádio Petenyi

Blog môže slúžiť na zdieľanie osobných zážitkov a postrehov v písomnej podobe. Ja by som sa rád s vami podelil o svoje hudobné zážitky v podobe zvukovej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

So svojimi hudobnými zážitkami sa delím v úzkom kruhu priateľov už veľmi dlho, niektorých z nich tým dokonca poteším. Každý rok dostanú odomňa P ee Fku s číslom ostatného roka, v decembri som rozdával cédečko s označením P.F.2004 , malo i zošitok so stručnými informáciami o muzike, ktorá mne spravila rok 2004.

PeeFky obsahujú skoro bez výnimky len pesničky roka, ktorého sa týkajú. Som presvedčený o tom, že muzika sa každým rokom zlepšuje, a preto jej vyhľadávanie patrí k mojej najobľúbenejšej činnosti.

Pesničky, ktoré mnou zarezonujú, na rozdiel od spievaniek, mi nepadnú z neba. Som vždy vďačný za dobré tipy, ktoré mi sprostredkujú druhí, ako Tricia Halloran v programe Brave New World na internetovom rádiu KCRW alebo recenzenti nemeckého vydania časopisu Rolling Stone .

Spoločnosť Live365 ponúka možnosť za mesačný poplatok legálne prevádzkovať "internetové rádio". V týchto časoch, keď je tak módne zverovať sa s osobnými zážitkami a postrehmi v písomnej podobe na blogoch, rozhodol som sa zveriť sa tu s mojimi najosobnejšími hudobnými zážitkami v tej pre nich najprirodzenejšej podobe - zvukovej.

V rádiu Petenyi momentálne beží dokolečka 3 hodinový program z môjho pohľadu najlepších pesničiek anglicky spievaného "alternatívneho rocku a popu" za rok 2004. Často je to muzika podobná tej známejšej nealternatívnej v komerčných rádiach, len je za ňou viac cítiť osobnosť jej tvorcu. Kratučké recenzie osobného charakteru o albumoch roka 2004 zverejním na tomto bloge.

Keď všetko dobre pôjde, pribudne i nepravidelný hodinový program s priebežnou správou o príprave PeeFky 2005.

O možnostiach vlastného internetového rádia som písal v tomto článku. Hudobný vkus rádia Petenyi najlepšie reprezentuje tento článok.

Rádio sa dá prehrávať mnohými štandartnými prehrávačmi, niektoré z nich vám sprostredkujú i zoznam posledných troch hraných pesničiek, včítane tej práve vysielanej. Ukážka aktuálneho zoznamu bude možno niektorým z vás (ale nie všetkým) fungovať v tomto okienku o kúsok nižšie.

Počúvanie rádia potrebuje rýchle pripojenie k internetu, "kvalita zvuku" je zásluhou toho veľmi dobrá. Pesničky sú asi tak po 20 minútach prerušované reklamou, mnohé prehrávače vás lákajú i reklamou vizuálnou.

Rádio Petenyi

Peter Frolkovič

Peter Frolkovič

Bloger 
  • Počet článkov:  83
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Matematik na Slovensku po 12 rokoch v cudzine. Do roku 2008 písal na tomto blogu vážne o veciach tak, že nebolo jasné, či to myslí vážne. Chcel záujem vzbudiť, nie uspokojiť. Zoznam autorových rubrík:  MuzikaInternetFotoletoFilmyOstatnéKaliforniaNávratNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu