reklama

Upršaná rozlúčka so Santa Fe

V túto chvíľu sa v mojich myšlienkach miešajú spomienky na dni včerajšie s myšlienkami na zajtrajší odchod. Mal by som sa asi ovaliť mŕtvym zajacom po hlave, lebo som nejaký moc sentimentálny, ale možno je to len tým úpalom z posledného slnečného víkendu v Santa Fe, spolu s jedným týždňom stráveným v nadmorskej výške viac ako 2000 metrov a teraz tou prudkou zmenou počasia. Kto chce, môže posúdiť sám. Tu sú posledné a nanajvýš aktuálne zábery z upršaného Santa Fe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po daždi na historickom námestí v centre Santa Fe:

Obrázok blogu

Keď pristúpite bližšie k pamätníku uprostred námestia, k obelisku na podstavci, ktorý tu bol umiestnený v roku 1868 na pamiatku padlých hrdinov v boji za spravodlivosť, dozviete sa, že časy sa menia. Alebo skôr dnešný pohľad na dni minulé.

Obrázok blogu


Pre autentičnosť sú nápisy na podstavci zachované, tak ako ich tam svojho času ľudia s postojmi a predsudkami svojej doby zanechali, aby hrdinovia mohli naďalej odpočívať s vedomím, že padli v spravodlivom boji proti rebelom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci asi včerajší výraz "savage" (divoch, ...) bol pre niekoho dnes prisilný.

Obrázok blogu

Aj zajtra budú potomkovia rebelov predávať na priedomí najstaršej verejnej budovy v USA svoje autentické ľudové výrobky a podľa aktuálnej predpovede počasia si nebudú vedieť vynachváliť kryté priedomia vybudované svojimi dobyvateľmi.

Obrázok blogu

Počas obedňajšej prestávky dnešného posledného dňa konferencie som na hoteli zapol počítač, ale nikoho som na druhej strane oceánu u nás doma za počítačom nevidel. Možno práve večerali, tak som sa i ja vybral na obed.

Obrázok blogu

Dvor pred vchodom do reštauráciu The Shed zíval prázdnotou, zato vo vnútri vychyteného podniku bolo plno. Ponuku jediného voľného miesta pri bare som prijal s radosťou. Domorodci po mojej ľavej i pravej ruke boli zahĺbení do svojich tanierov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objednal som si miestne svetlé pivo a dve tortilly upečené z pomletej modrej kukurice, plnené syrom chedar a zaliate omáčkou z červených chili, ako príloha fazuľa "pinto" a kukuričná špecialita tu nazývaná posole.

Obrázok blogu

Tanier bol taký horúci, že sa ho nebolo radno chytať ani keď už bol prázdny.

Vyšiel som nanajvýš nasýtený a spokojný. Vonku prestalo pršať a vyšlo slnko. Pozornému oku môjho fotoaparátu neušla ponuka ukrajinských veľkonočných vajíčok. Netreba dnes myslieť na včerajšok, ale už na dni zajtrajšie.

Obrázok blogu

Na predchádzajúcej fotke je možno vidina blížiacej sa Veľkej noci príliš malá, na tej ďalšej už vášmu zraku nemôže ujsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Čakajú ma nákupy suvenírov pre moju rodinu, ktoré mne budú pripomínať dnešný týždeň v tomto inom americkom meste.

Obrázok blogu

Najmladšiemu členovi rodiny som sľúbil fotku skutočného kovboja. Každý deň som okolo neho išiel niekoľkokrát, ale pri jeho hrozivej výzbroji za opaskom som si netrúfal namieriť naň fotoaparát. Až teraz, keď bol zaujatý oprašovaním svojej uniformy.

Obrázok blogu


Koniec, odchádzam.

Obrázok blogu


Peter Frolkovič

Peter Frolkovič

Bloger 
  • Počet článkov:  83
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Matematik na Slovensku po 12 rokoch v cudzine. Do roku 2008 písal na tomto blogu vážne o veciach tak, že nebolo jasné, či to myslí vážne. Chcel záujem vzbudiť, nie uspokojiť. Zoznam autorových rubrík:  MuzikaInternetFotoletoFilmyOstatnéKaliforniaNávratNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu